persbericht

door Jan Smits

De Isle of Harris Distillery heeft een nieuwe toevoeging aan zijn malt whiskycollectie onthuld!
Als je genoten hebt van The Hearach zul je enthousiast zijn over de nieuwste Oloroso-variant, die volledig gerijpt heeft in first-fill Oloroso sherryvaten, wat resulteert in een krachtige en aromatische spirit. Deze luxueuze whisky biedt een rijke mix van smaken, waaronder sinaasappelschil, verwarmende specerijen, haardvuurrook en geroosterde hazelnoten, die de warmte van een gezellige winteravond oproepen.

Gedistilleerd, gerijpt en gebotteld op het eiland Harris.
The Hearach Oloroso Cask Matured is gebotteld op 46%, zonder toegevoegde kleur en non-chill filtered. Het bevat een hint van turf en is gerijpt in vaten die zorgvuldig zijn geselecteerd uit de gerenommeerde Bodega José y Miguel Martín in de schilderachtige Andalusische regio in het zuiden van Spanje. Daar vervaardigt het getalenteerde team van José y Miguel Martín hun sherryvaten zorgvuldig te midden van de zonovergoten heuvels van Huelva, waarbij ze zorgen voor kwaliteit en traditie.
Onze relatie met dit gewaardeerde familiebedrijf begon in 2015, waardoor we onze speciaal geselecteerde Oloroso-vaten rechtstreeks van hen kunnen betrekken. De gebruikte Oloroso sherry is een droge, rijke en nootachtige versterkte wijn, die een unieke diepte en rijkdom aan onze spirit toevoegt terwijl de vaten zich in Harris vestigen, ver van hun oorspronkelijke thuis. Deze release markeert de tweede expressie van onze eilanddistilleerderij en voegt een nieuw hoofdstuk toe aan de erfenis van The Hearach.